Vesttyskland fortsatte traditionen
Det tyske propaganda-maskineri var hurtigt til at se potentialet i det kraftfulde navn, der fik tyske kampvogne til at virke som uovervindelige rovdyr på slagmarken. Navnet blev både brugt til at forstærke opbakningen til krigen blandt tyskerne, men især i psykologisk krigsførelse for at skræmme fjenden.
Snart blev andre pansrede vogne derfor også opkaldt efter vilde kattedyr som bl.a. panter, løve og puma. Samtidig fik panserjægere, der skulle ødelægge fjendtlige kampvogne, navne som Jagdtiger og Jagdpanther.
Også amerikanerne tog traditionen til sig, da firmaet Buick i 1943 navngav deres kampvognsjæger M18 Hellcat, pga. dens hurtighed.
Efter 2. verdenskrig blev traditionen ført videre af Vesttyskland. Landet gik i 1950'erne i gang med at udvikle en ny kampvogn, og efter nøje overvejelser valgte landets folkevalgte at navngive vognen Leopard, selvom kritiske røster påpegede, at navnet lugtede af nazi-propaganda. Alternativet – Vildsvin – blev i stedet givet til en ny minerydder.