Det berømte skilt blev rejst i 1923 på bakkerne ud for Los Angeles-bydelen Hollywood.
De næsten 14 m høje og ca. 10 m brede bogstaver stavede oprindeligt HOLLYWOODLAND for at reklamere for et lokalt boligbyggeri-projekt.
Ifølge planen skulle reklamen kun stå i halvandet år, men i løbet af den korte periode blev skiltet synonymt med den spirende filmsektor i Hollywood og fik lov at blive stående.
Det nye skilt skulle omfavne hele bydelen
I de efterfølgende år forfaldt de nødtørftige bogstaver mere og mere, indtil handelskammeret i Hollywood indgik en aftale med byen Los Angeles om at restaurere skiltet.
Aftalen dikterede bl.a., at de sidste fire bogstaver skulle fjernes, så skiltet sagde HOLLYWOOD og dermed omfavnede bydelen i stedet for at referere til et byggeprojekt.
Hugh Hefner gav penge til renovering
Trods renoveringen fortsatte skiltet, der var lavet af træ og metalplader, med at forfalde, indtil flere af bogstaverne var slidt ned og så godt som forsvundet.
I 1978 iværksatte handelskammerat endnu en renovering, som denne gang var støttet af flere berømtheder – bl.a. Playboy-ejeren Hugh Hefner.
Bogstaverne blev denne gang støbt i beton og støttet af stålstolper, hvilket gjorde skiltet til et permanent historisk landemærke.