10. Nakajima Ki-84

Japan
PLUS: Piloten havde et godt overblik fra cockpittet og dertil kraftfulde våben til sin rådighed.
MINUS: Landingsstellet risikerede at bøje under landing, og motoren skulle ofte repareres.
9. Vought F4U Corsair

USA
PLUS: Flyet var udstyret med både bomber og maskingeværer.
MINUS: Batteriet i cockpittet havde tendens til at “koge over” og eksplodere.
8. Jakovlev Jak-1

Sovjetunionen
PLUS: Piloten havde et godt udsyn, ligesom flyet var særdeles nemt at styre.
MINUS: Dele af flyets beklædning risikerede at løsne sig, hvis piloten udførte et stejlt dyk.
7. Focke Wulf Fw 190

Tyskland
PLUS: Gode manøvreegenskaber og nemt at lande. Desuden var skroget og motoren solidt bygget.
MINUS: Ved lave hastigheder kunne piloten risikere, at flyet gik i spind.
6. Mitsubishi A6M Zero

Japan
PLUS: Flyet blev bygget til at lette fra skibe og havde derfor en meget stor rækkevidde på 3.104 km.
MINUS: Japaneren var særligt sårbar, hvis fjenden angreb oppefra.
5. Grumman F6F Hellcat

USA
PLUS: Særligt god til hurtige dyk. Flyet kunne medbringe omkring 900 kg bomber.
MINUS: Dårlige manøvreegenskaber i lav højde og ved lav fart.
4. North American P-51 Mustang

USA
PLUS: Hele 3.540 km var flyets rækkevidde. Gode manøvreegenskaber og et stærkt skrog.
MINUS: Noget sværere at manøvrere end tyskernes Messerschmitt Bf109.
3. Messerschmitt Bf109

Tyskland
PLUS: Det tyske fly var nemt at manøvrere og kunne stige og dykke meget stejlt.
MINUS: Rækkevidden var kun 660 km. De første modeller havde svage våben.
2. Supermarine Spitfire

Storbritanien
PLUS: Flyet havde ekstremt gode manøvreegenskaber og en høj tophastighed på 721 km/t.
MINUS: Relativt kort rækkevidde (1.368 km) og for følsom over for fjendtlige skud.
1. Hawker Hurricane
